اخبار

دیدار با خانواده معظم شهید مدافع امنیت، سرگرد پوردهقان همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر

۱۴۰۰/۱۱/۱۹

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان (دکتر محمد علیزاده)، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان (دکتر اسماعیل رک‌رک) و مدیریت حراست دانشگاه (عباسی) با حضور در منزل شهید مدافع امنیت (نیروی انتظامی) سرگرد رحمان پوردهقان که یکی از فرزندان این شهید (زهرا پوردهقان) از دانش‌آموزان دبیرستان دانشگاه لرستان است با خانواده‌ی معظم شهید دیدار و گفتگو کردند.

این برنامه معنوی، مذهبی و فرهنگی هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، در روز سه‌شنبه، ۱۹ بهمن‌ماه انجام شد.

در این دیدار و گفتگو، کبری حافظی، همسر شهید سیدنورخدا موسوی و پروانه بیرانوند، مدیر دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند.

دکتر محمد علیزاده، سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان که خود از خانواده‌های معظم شهداست در این دیدار، شهادت را یک سعادت دانست که نصیب هر انسانی نمی‌شود.

وی تصریح کرد که مرگ و شهادت در راه دفاع از دین و دفاع از امنیت کشور و مردم، یک افتخار است و شهید سرگرد پوردهقان که از افسران وظیفه‌شناس نیروی انتظامی شهرستان خرم‌آباد بود در این راه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

دکتر علیزاده بر تکریم خانواده‌های معظم شهدا تأکید کرد و آنرا یک تکلیف ملی، فرهنگی، اخلاقی و معنوی دانست.

دکتر اسماعیل رک‌رک، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی، یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت را گرامی داشت.

دکتر محمد علیزاده و دکتر اسماعیل رک‌رک در این دیدار، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، با اهدای لوح تقدیر از خانواده‌ی معظم شهید مدافع امنیت، سرگرد رحمان پوردهقان، تجلیل کردند.

همچنین در این دیدار و گفتگو بر نقش و جایگاه مهم نیروی انتظامی (پلیس) در تأمین امنیت مردم تأکید شد.

خانواده معظم شهید مدافع امنیت، سرگرد پوردهقان نیز در این دیدار، خاطرات خود از شهید را بیان کردند و ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، بر تداوم راه شهیدان در مسیر دفاع از انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و کشور تأکید کردند.

گفتنی است شهید سرگرد رحمان پوردهقان در آذرماه ۱۴۰۰ در راه دفاع از امنیت مردم و در درگیری با اراذل و اشرار به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی دارای دو فرزند پسر و دو فرزند دختر است.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۱/۱۹ - ۱۵:۴۳
۹۴ بازدید