اخبار

گفتمان انقلاب اسلامی ضدفساد و مدافع عدالت و شفافیت است

۱۴۰۰/۱۱/۲۲

دکتر محمد علیزاده، سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان (دکترای اقتصاد) در شبکه تلویزیونی «ایران کالا»، در برنامه زنده حضور یافت و به تشریح برخی مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، صبح جمعه، 22 بهمن، همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، به دعوت شبکه سراسری ایران کالا، دکتر علیزاده در این شبکه حضور یافت و به تبیین و تشریح برخی مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران پرداخت و همچنین با رویکرد مطالبه‌گری و تبیین برخی آرمان‌های انقلاب اسلامی، خواهان مبارزه‌ی همه‌جانبه دولت انقلابی، مجلس و قوه قضاییه با فساد و تقویت شاخص‌های شفافیت و عدالت شد.

دکتر محمد علیزاده، دکترای اقتصاد و عضو خانواده‌ی معظم شهدا، توضیح داد:

1ـ انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار بزرگی در بخش‌های آموزش، بهداشت، درمان، توسعه روستایی، فناوری، توانمندی‌های مختلف نظامی، نظام آموزش عالی و تقویت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی اقتصادی برای کشور داشت. بعد از وقوع انقلاب اسلامی ایران بسیاری از زیرساخت‌های کشور برای پیشرفت مبتنی بر حضور و مشارکت مردم، ایجاد شد و گسترش یافت.

2ـ گفتمان انقلاب اسلامی ایران که توسط حضرت امام (ره) بنیان‌گذاری شد و اکنون توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) راهبری می‌شود گفتمان مبارزه با فساد و تقویت شاخص‌های پیشرفت همراه با عدالت و ارتقای شاخص‌های شفافیت است.

3ـ به یاد دارم در زمان قبل از انقلاب اسلامی ایران به علت کمبود نیروی تحصیلکرده دانشگاهی بسیاری از پزشکان ما از کشور هندوستان در ایران فعالیت داشتند؛ اما به برکت وقوع انقلاب اسلامی ایران، الان شاهد هستیم که ظرفیت‌های انسانی در کشور ما بالفعل شده است و کمبود نیروی دانشگاهی و تحصیلکرده نداریم.

توسعه کمی و کیفی نظام آموزش عالی در سراسر استان‌های کشور، یک دستاورد بسیار بزرگ در ارتقای شاخص‌های پیشرفت است که به برکت انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت.

4ـ شعار ما می‌توانیم از جمله شعارهای راهبردی برآمده از انقلاب اسلامی ایران است؛ انقلاب اسلامی ایران باعث شد کشور از نظر وابستگی رهایی یابد و البته این مسیر در آینده هم باید تقویت شود.

الان شاهد هستیم که کشور ایران در جهان به عنوان یک کشور مستقل شناخته می‌شود که خود برای سرنوشت خویش، تصمیم‌گیری می‌کند.

5ـ قبول داریم کمبودهایی در کشور هست؛ اگر به دقت برنامه‌ریزی شود که آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در کشور به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی اجرا شوند به طور حتم خواهیم توانست به یک کشور کاملاً پیشرفته همراه با نهادینگی عدالت در همه ابعاد تبدیل شویم.

همه در هر جایگاه مدیریتی و شغلی که هستیم باید تلاش کنیم از حجم مشکلات مردم به‌ویژه مشکلات اقتصادی، کاسته شود. نظام ما یک نظام کاملاً مردمی است.

6ـ کمبودها و مشکلات موجود به علت کم‌کاری‌هاست و اینکه به اندازه کافی به تدوین راهبردهای اقتصادی متکی به توانمندی‌های داخلی کشور توجه نشده است.

7ـ ما با تحریم‌های ظالمانه دشمن روبه‌رو هستیم؛ وضعیت کشور ما به گونه‌ای است که ما باید از هر نظر در بخش اقتصاد مقاومتی، با تکیه بر توانمندی‌های متخصصان، پژوهشگران و فناوران داخل کشور و ارتقای کیفیت شاخص‌های نظام آموزش عالی کشور، بتوانیم یک اقتصاد قوی از نوع اقتصاد مقاومتی داشته باشیم تا در برابر تحریم‌های ظالمانه، اقتصاد کشور دچار آْسیب نشود.

8ـ مردم ما همواره اگر انتقادی داشته‌اند انتقاد از کم‌کاری‌های برخی مقامات و برخی سیاست‌گذاری‌های اشتباه بوده است و همین مردم می‌بینیم که در صحنه‌های مختلف تحت رهبری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، همیشه در صحنه بوده و هستند و این یکی از بزرگترین سرمایه‌هاست.

9ـ یکی از توصیه‌ها و پیشنهادات بنده به وزیر محترم میراث فرهنگری، گردشگری و صنایع دستی این است که هر هفته به اسم یک استان نامگذاری شود. برای مثال: نامگذاری یک هفته به نام هفته‌ی لرستان.

استان‌های مختلف کشور از جمله استان لرستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلفی به‌ویژه در بخش‌های گردشگری هستند که بایستی در سطح کلان، به این موضوع بیش از پیش، توجه شود تا اقتصاد گردشگری در استان‌هایی همچون لرستان، رونق بگیرد که خودش، باعث اشتغالزایی هم می‌شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۰/۱۱/۲۲ - ۱۸:۴۹
۱۶۱ بازدید