اخبار

موتورخانه‌های سراهای دانشجویی و دبیرستان‌های دانشگاه لرستان با هدف پیشگیری از هدررفت انرژی، عایق‌کاری شدند

۱۴۰۱/۰۹/۲۷

در راستای پیشگیری از هدر رفت انرژی و ارتقای شاخص‌های مدیریت سبز، عملیات عایق‌کاری موتورخانه‌های سراهای دانشجویی و دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه لرستان، توسط واحد امور عمرانی این دانشگاه، اجرا شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، گزارش ارسال شده توسط حوزه کاری امور عمرانی دانشگاه لرستان که زیرنظر معاونت پشتیبانی و توسعه این دانشگاه فعالیت می‌کند درباره عملیات عایق‌کاری موتورخانه‌ها، به این شرح است:

امروزه استفاده از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در محیط‌های مسکونی و محیط‌های صنعتی، کاربرد گسترده‌ای دارد.

نقطه مشترک بین همه این تأسیسات، جلوگیری از هدررفتن انرژی و ممانعت از جابه‌جایی و انتقال گرما و سرما به محیط بیرون است.

همزمان با تغيير قيمت انرژي، با اجراي طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه‌ها، هزينه بهـره‌بـرداري از تأسيسـات و بهـاي انـرژي مصرفي ساختمان، افزايش چشمگيري یافت.

هدف اصلی از عایق‌کاری تأسیسات، جلوگیری از هدر‌رفت انرژی و کاهش هزینه‌های لازم برای تأمین سوخت و انرژی مورد نیاز برای مصرف‌کننده است.

اگر عایق‌کاری تأسیسات، به‌درستی اجرا شود، بین 2۵ تا 35 درصد از هزینه‌های مصرفی، به منظور تأمین انرژی در یک صنعت یا ساختمان، تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

توضیح درباره عملیات:

برای رسیدن به اهداف اجرایی مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی در موتورخانه‌های اماکن دانشگاه لرستان، با توجه به پیگیری‌های مستمر امور عمرانی دانشگاه لرستان که زیرنظر معاونت پشتیبانی و توسعه این دانشگاه فعالیت می‌کند، با همکاری و مساعدت شرکت گاز استان لرستان، تاکنون، عایق‌کاری تعداد 5 موتورخانه در ساختمان‌های سرای دانشجویی فاطمیه، سرای دانشجویی ولی عصر(عج) شماره 3 ، سرای دانشجویی شهید سلیمانی و دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه لرستان اجرا شده است.

بر اساس توافق بین دانشگاه لرستان و شرکت گاز استان لرستان، عایق‌کاری موتورخانه اماکن سایت مرکزی و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این دانشگاه نیز در آینده‌ای نزدیک، به‌صورت رایگان، اجرا می‌شود.

این اقدام، گام مهمی برای کاستن از مصرف انرژی و سوخت‌های فسیلی است.

در پایان، از مدیریت شرکت گاز استان لرستان، به‌خاطر همکاری و همیاری، تقدیر و سپاس‌گزاری می‌شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - ۰۸:۴۳
۱۶۷ بازدید